بازار فروش صنایع‌‌دستی باید چندجانبه شود/ باید به بازارهای دیجیتال فکر کنیم

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: «باید به بازارهای دیجیتال و تجارت جهانی دیجیتال فکر کنیم و بتوانیم همه مولفه‌ها را در زنجیره ارزش جانمایی کنیم.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌ از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مریم جلالی امروز ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در بازدید از بازارچه صنایع‌دستی سرچشمه شهر محلات گفت: «حوزه بازار فروش محصولات صنایع‌دستی باید چندجانبه شود، یکی از ظرفیت‌ها بازارچه‌ها هستند که بازارچه باید نمادی از تمام میراث‌فرهنگی ملموس باشد تا بتواند گردشگر را ترغیب به خرید کند.»

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور  تصریح کرد: «لازمه این ترغیب این است که تنوع محصولات، شاخص‌سازی و بازار پردازی مختلف وجود داشته باشد تا فروش انجام شود. باید زنجیره تولید از ابتدا تا سبد مصرف مورد توجه باشد تا بتوان ارزآوری و سودآفرینی داشت.‌»

جلالی بیان کرد: «تمام تلاش دولت سیزدهم بر این است که در این زنجیره ارزش وارد شود و زمینه‌سازی فروش و فروش دیجیتال داشته باشیم، باید حتما به بازارهای دیجیتال و تجارت جهانی دیجیتال فکر کنیم و بتوانیم همه مولفه‌ها را در زنجیره ارزش جانمایی کنیم.»

او ادامه داد: «هنرمندان بعد از دوران کرونا فرصت طلایی برای حضور در بازارهای مجازی، پلتفرم‌ها و سایت‌های مختلف پیدا کردند و ظرف زمان و مکان را شکستند. بازارچه زمان و مکان مشخصی برای بازدید دارد اما در فضای مجازی زمان و مکان خاصی وجود ندارد و وظیفه مسئولان تسهیل‌گری برای حضور هنرمندان مجازی و سامان‌دهی حمل و نقل کالاست.»

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور  گفت: «مشکل تجارت دیجیتال موضوع حمل و نقل و اعتماد مشتری و نمادهای اعتمادسازی است که باید در راستای رفع این مشکل تلاش کرد.»

او در خصوص بیمه هنرمندان افزود: «متاسفانه سال‌های گذشته هنرمندان، کارگر فصلی محسوب شدند و این نگاه فصلی بودن به هنرمندان باعث شد نتوانیم برنامه‌ریزی دائمی برای بیمه هنرمندان داشته باشیم و تمام تلاش ما این است که در برنامه هفتم توسعه و قوانین مجلس بتوان بیمه هنرمندان را در قالب یک اصل ثابت تبدیل کرد، همچنین باید اشتغال هنرمندان رونقی داشته باشد که خودشان  اقدام به بیمه کنند و افرادی را نیز تحت پوشش دهند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1401043172565

برچسب‌ها